10-pont.GIF

lurkovilag.hu- 2014. október 27. - Návay Mónika
ÚJDONSÁG - Szép álmokat!
Ez a bájos, gyorsan megszerethető, színeiben, formáiban és anyagában egyaránt igényesen megalkotott társasjáték mindenki arcára mosolyt csal. Az illusztrációt Pásztohy Panka készítette!

A játék bemutatásaA gyermekek a szabad játékuk során leggyakrabban az átélt élményeiket dolgozzák fel, jelenítik meg, ezért nagyon szerencsés az, ha egy játék támaszkodik a gyerekek személyes tapasztalataira. Bár az esti lefekvést mindenki máshogyan éli meg, az otthon nyugalma, biztonsága, anya vagy apa esti meséje, a puha paplan melege mindenkinek segít ellazulni, megnyugodni egy fárasztó nap után.
Szép álmokat!

EszközökA kemény kartonból készült kellékek szép, ízléses szín-és mintakombinációjukkal hozzájárulnak az esztétikai érzék fejlődéséhez (ehhez az igényes színvonalhoz a Keller&Mayer játékoknál már hozzászokhattunk). A szokásos játéktábla helyett most lapocskákkal játszunk, 9-9 darabot találunk minden kellékből: ágyból, párnából, takaróból, gyerekfigurából és alvós játékból. A fa dobókocka a rajta lévő 6 kifejező rajzzal jelzi, hogy milyen figurából kell választanunk. A kocka mérete nagyobb az átlagosnál, jobban igazodva ez által a kicsi kezekhez. 

A társasjáték szabálya3 éves kortól játszható 2, 3 vagy 4 résztvevővel. 

Az egyszerű szabály a kicsik számára jól követhető, de élvezetes szórakozást nyújt a nagyobbacska gyermekeknek is, így akár a 7-8 éveseket is lekötheti, miközben kisebb testvérükkel játszanak. 

A játék célja: a gyerekfigurákat ágyba fektetni úgy, hogy mindegyiknek jusson takaró, párna és alvós játék. 

A játékosok számától függ, hogy ki hány ágyat kap. 

A legfiatalabb játékos kezd, dob egyet a kockával: ha párnát mutat a kocka, választhat egyet a párnák közül. Ugyanezt megteheti a paplan, alvós játék és gyerekfigura dobása esetén is. Ezután sorban mindenki dob és cselekszik. Akkor fektethetjük a gyerekeket az ágyba, ha minden hozzávaló kiegészítőt összegyűjtöttünk. Az a játékos nyer, akinek legelőször ágyba kerülnek a gyerekfigurái. 

Az ágyak színe, mintája nem pontosan egyezik meg az ágyneműkével, de mindegyik fekhelyhez hozzárendelhető egy, amely leginkább illik hozzá. Ezzel meghagyjuk a választás szabadságát a gyermeknek: összerakhat teljesen különböző mintákat és színeket, de keresheti az összeillőket is. 

A rajzos dobókocka jelzi, hogy mit kell keresnünk, megtaláljuk rajta a paplan, a párna, a gyerek, az alvós játék mintáját, és két további jelzést: egy sütit és egy varázspálcát. Előbbi lehetőséget ad egy játékostárs kellékét elkérni, utóbbi esetén szabadon választhatunk bármilyen kelléket. 3-4 éves gyerekeknél tanácsos a süti jelzéshez másik szabályt kitalálni, mert ők még nehezen fogadják el azt, ha egy másik játékos elveszi tőlük, amit már megszereztek. 

A játékban rejlő fejlesztési lehetőségekA gyerekek a játék során könnyedén elsajátítják a színeket, tapasztalatot szereznek a vizuális megkülönböztetés valamint a sorrendalkotás terén. A rajzos dobókocka fejleszti a gyermekek emlékezetét, elvonatkoztatási készségét, a rajzoknak megfelelő eszköz keresése pedig a pásztázó szemmozgás és figyelemkoncentráció fejlődésében játszik szerepet, emiatt érdemes az elemeket teljesen összekeverve elhelyezni a játéktér közepén. 

Az elemek, minták megnevezése lehetőséget adnak a szókincsbővítésre és a jelzős nyelvi szerkezetek gyakorlására (kockás ágyvég, almás paplan, kék csíkos pizsamás kisfiú stb…). 

A lapocskák szabad, ízlés szerinti kombinálása teret ad a kreativitásnak

A kemény kartonból készült kellékek ízléses szín-és minta kombinációjukkal, igényesen kivitelezett rajzaikkal hozzájárulnak az esztétikai érzék fejlődéséhez. 

A játék végén nem garantálható, hogy gyermekeink szívesebben térnek majd nyugovóra, de az előfordulhat, hogy a játékfigurákat is magukkal viszik az ágyba :) 

Vissza a "Rólunk írták" oldalra